Nieuws

Digital Realty brengt de wereld van IT en datacenters tot leven voor in nieuw kinderboek

Digital Realty brengt de wereld van IT en datacenters tot leven voor in nieuw kinderboek

Digital Realty lanceert zijn eerste kinderboek dat op een laagdrempelige manier de IT- en datacentersector tot leven brengt voor een jonge doelgroep. Het boek ‘Op avontuur in de Cloudwereld’ heeft als voornaamste doel het creëren van bewustwording bij basisschoolleerlingen van zes tot twaalf jaar. Het boek geeft deze jonge lezers een kijkje achter de schermen in de datacenterwereld, middels een boeiend verhaal en interessante illustraties.

In het boek wordt uitgelegd hoe nieuwe technologieën ons dagelijks leven beïnvloeden en welke techniek daarachter schuilt gaat. Zo ontdekken de twee zussen Bella en Nini in het verhaal dat zodra het internet niet werkt hun ‘slimme huis’ en apparaten ook niet meer werken, en gaan ze op een avontuur om dit internetprobleem op te lossen.

Het aantrekken van jongere generaties

Het kinderboek deelt kennis en creeërt bewustzijn over de datacentersector op verschillende niveaus. Voor kinderen biedt het boek een positieve en leerzame kennismaking met de wereld van datacenters en de technologie erachter. Tegelijkertijd zijn ouders en verzorgers die werkzaam zijn in de IT- en datacentersector hiermee in staat om spelenderwijs aan hun kinderen te laten zien wat voor werk zij doen, en hoe essentieel dit beroep is voor de maatschappij. Ook wordt het boek kosteloos beschikbaar gesteld voor basisscholen. Dit initiatief sluit aan op andere activiteiten en samenwerkingen van Digital Realty met het primair onderwijs zoals het datacenter spreekbeurt pakket met de Dutch Data Center Association, de datacentergame, en gastlessen op diverse bassischolen.

Melissa Scholten, Communicatie Manager bij Digital Realty: “We willen met dit boek een positief beeld creëren van datacenters en de technologie die daarachter schuilgaat. We brengen de jonge lezers bij dat er mensen nodig zijn om het internet online te houden. Door kinderen op jonge leeftijd kennis te laten maken met de wereld van IT en datacenters, hopen we interesse en nieuwsgierigheid te wekken voor deze sector. Maar vooral ook een stukje bewustwording, zowel voor de kinderen als hun omgeving die nog niet bekend zijn met datacenters. Ik ben blij dat Digital Realty dit soort initiatieven omarmt en ondersteunt, en het belang ziet om te investeren in de jeugd.”

kinderboek

Een stimulerende en betekenisvolle carrière

Het kinderboek draagt het bij aan eerdere initiatieven van Digital Realty om de datacentersector aantrekkelijk te maken voor de jongere generatie. Voorbeelden van dit soort initiatieven zijn de samenwerkingen met JINC en Digital Realty’s jaarlijkse deelname aan Girls’ Day. Jongeren kennis laten maken met de datacentersector is dan ook een belangrijke pijler van Digital Realty’s maatschappelijke betrokkenheid. Zo hoopt het bedrijf een blijvende impact te hebben op de volgende generatie. Met het kinderboek wil Digital Realty de jeugd inspireren en laten zien dat de IT- en datacenter sector een stimulerende en betekenisvolle carrièrekeuze is.

Mocht je een exemplaar van het boek willen ontvangen, neem dan contact op met Melissa Scholten, Digital Realty: melissas@digitalrealty.com

Gerelateerd

Meest gelezen

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

En blijf op de hoogte over het laatste datacenter nieuws!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste datacenter nieuws